TUPAILTA: Emeritusprofessori Hannu Mustakallio - Oulun seurakuntahistoria ja kirkollisen paikallishistorian kirjoittaminen

Aika: 25.3.2021 klo 18:00
Paikka: Utra, Joensuu

KTS:lla pitkästä aikaa tupailta

KTS:n tilaisuuksiin kuuluvat myös tupaillat, joita ei ole järjestetty pitkään aikaan. Tupailta järjestetään jonkun KTS:n jäsenen kodissa. Siihen kuuluu illan järjestäjän vapaamuotoinen alustus, keskustelua sen johdosta sekä tarjoilua. Tarkoituksena on kokoontua yhdessä tuttavallisessa ilmapiirissä. Osanottajamäärä on rajoitettu ja edellyttää ennakkoilmoittautumista.

Emeritusprofessori Hannu Mustakallio on saanut vuoden 2020 lopulla valmiiksi pitkään valmistelemansa Oulun seurakuntahistorian vuosilta 1870–1945. Julkaisijana on Oulun evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä ja kustantajana Väyläkirjat Oy. Tutkimus "Seurakunta Pohjois-Suomen keskuksessa" on jaettu kahteen osaan rajavuotena 1905. Siinä on yhteensä 724 sivua ja noin 340 kuvaa.

Itä-Suomen yliopisto on julkaissut tiedotteen Oulun seurakuntahistorian ilmestymisestä (linkki tiedotteeseen 5.1.2021: https://www.uef.fi/fi/artikkeli/professori-hannu-mustakallio-kirjoitti-oulun-seurakuntahistorian-vuosilta-1870-1945-joensuusta-kasin).

Hannu Mustakallio kertoo Oulun seurakuntahistoriasta ja kirkollisen paikallishistorian kirjoittamisesta tupaillassa, joka järjestetään hänen kotonaan Utrassa (Valovuodentie 6, 80170 Joensuu) torstaina 25.3. klo 18. Tupailtaan otetaan enintään 10 vierasta. Ennakkoilmoittautuminen viikolla 11 (15.3.–21.3.) suoraan Hannu Mustakalliolle (hannu.mustakallio@uef.fi, puh. 040 531 3214).

Hannu Mustakallion luokse pääsee keskustasta esimerkiksi bussilla 2, jäädään pois Mustosenkadun toisella pysäkillä.

Tupaillan järjestäminen jää riippumaan koronatilanteen kehityksestä. Ilmoittautuneet saavat tiedon tilaisuuden pitämisestä.